Jerringpriset

Kan alla bara sluta vara så jävla avundsjuka för att Rolf-Göran vann Jerringspriset?
Det var VI dvs. Svenska folket som röstade fram honom, ok?
Ni som säger att "Det var uppgjort", "Ridning är ingen sport" osv... Ni kan slänga er i väggen!

I dagens Barometern som vi här i Kalmar-trakten läser blev jag jävligt besviken!
Hade Marcus Hellner eller typ Zlatan eller någon fått jerringspriset så lovar jag att den personen hade hamnat på första sidan i Sportdelen!
Men istället hamnar Rolf-Göran på SISTA SPORTSIDAN! Och vad fanns på framsidan? JO något helt jävla totalt onödigt som jag inte ens minns, som lika väl kunde stått på någon annan sida!

Sen går man in på aftonbladet där man får se: Vem fan är Rolf-Göran Bengtsson?
Jaha ni det ska jag tala om för er!
Rolf-Göran Bengtsson är just nu VÄRLDSETTA inom sin gren, han vann EM-GULD i somras och har vunnit SILVER i OS! För att bara nämna några exempel...

Jag är sjukt glad att Svenska folket röstade fram Roffe eftersom han är en riktig FIGHTER och så mycket bättre än han är nu är svårt att bli!
VARFÖR har människor så svårt att glädjas åt andras framgångar?!
Jag vet att fotbollen är en större sport, men det ger fan inte fotbolls-reportrar m.m rätten att klanka ner på Rolf och ridsporten överhuvudtaget!
Och NEJ jag drar inte alla över samma kant!
Det finns säkert de fotbolls-människor som röstade på Roffe igår kväll. Jag själv spelar fotboll och tycker att det är en underbar sport. MEN är trött på att folk är så himla negativa och elaka! Hur kul tror ni att det är för HONOM och alla vi andra som stödjer honom att läsa att "Han inte är värd priset", "Hästen borde fått priset istället" osv...

VISA LITE RESPEKT FÖR HELVETE!!!

Tack och Godnatt!
2012-01-17 @ 21:38:38 Sport Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Är du här ofta?

E-postadress:

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback
RSS 2.0