Benhinneinflammation?

Har den senaste tiden haft så sjukt ont i benen och i början trodde jag endast att det var lite träningsvärk. Men efter att en vecka passerat och jag fortfarande hade lika ont uppsökte jag en doktor. Talade om hur länge jag haft ont osv. men kände inget i benet när han tryckte.
Alltså, jag kan ju gå som vanligt och det gör inte ont i vardagen. Men så fort jag anstränger mig det minsta, t.ex. går i trappor eller börjar jogga lite smått så gör det ont direkt.

Jag har läst på lite och tror att jag har benhinneinflammation!
Det får man främst om man har överansträngt sig, ökat tränings-rutinerna för snabbt, men det beror även på "Överpronation", dvs. att man inte går på rätt sätt.
Och på den senaste tiden har jag börjat träna och gymma mer. Jag tränar 6 dagar, ibland 7 dagar i veckan och använder ALLTID benen mycket. Förut när jag höll på med ridningen så använde jag ju inte benen på samma sätt.

Att min benställning är helt åt helvete har jag vetat om länge. Har ofta fått synpunkter på att jag går konstigt och att det inte är bra för mina fötter. Använder converse 24/7 och det är fotens sämsta vän som alla nog vet vid det här laget ;)
Har länge pratat om att fixa inlägg, men det blir aldrig av!

Nu har jag i alla fall köpt hem ett skydd till benet! Ska ut och gå/jogga lite senare och se om det hjälper något! Om inte så får jag ta tag i att kolla upp benen/fötterna, fixa inlägg till skorna och börja gå hos sjukgymnast.
2012-04-09 @ 18:25:00 Träning Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Är du här ofta?

E-postadress:

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Trackback
RSS 2.0